Recuperatorii de la UPC România


UPC România recurge la recuperări „extrajudiciare” de aşa-zise credite de la foşti abonaţi ai Astral

Potrivit unei ştiri HotNews din 5 august 2009, „UPC România avea un număr total de peste 1,24 milioane de abonaţi în al doilea trimestru din 2009, în scădere cu 66.000 clienţi faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 15.300 clienţi mai puţin decât trimestrul anterior din acest an, ca urmare a scăderii pe segmentul serviciilor de televiziune analogică, arată datele Liberty Global. Oficialii UPC susţin că rezultatele de pe analogic nu au impact asupra situaţiei operaţionale, în condiţiile în care migrarea clienţilor spre digital a adus suficiente venituri”.

Aş zice totuşi că n-a adus suficiente venituri, că situaţia UPC România nu-i tocmai roză dacă managerii companiei recurg la recuperatori de credite şi la expedierea de somaţii (dar ce fel de somaţii!) unor foşti abonaţi ai Astral România, fostă companie monopolistă preluată ulterior, după cum se ştie, de UPC. Iată cum arată o asemenea somaţie (v. imaginea). Scrie acolo, negru pe alb (pe lângă somaţia propriu-zisă): „(…) vă informăm că UPC România va iniţia toate demersurile necesare, judiciare şi extrajudiciare (subl. mea), în vederea recuperării debitului restant (…).”Somatie UPC

Ei da, chestia asta cu „extrajudiciare” e tare! Dacă recuperarea pe cale judiciară nu se prea întrevede, printre altele deoarece scrisoarea, după cum se poate observa, nu poartă nicio semnătură deci e nulă ca document în sensul juridic al cuvântului, în schimb recuperarea prin demersuri extrajudiciare… Ghici! Ce să însemne oare „demersuri extrajudiciare”? Parcă îţi şi imaginezi doi zdrahoni de la „Departamentul Recuperare Debite UPC România”, în haine de piele, abordându-te în manieră mafiotă la intrarea în bloc, întrebându-te prin ochelarii negri: Ai copii, domnule… cutare? Fii atent că p-aicea pe stradă se-ntâmplă multe! Nici nu ştii când trece o maşină şi, dacă nu eşti atent… Aşa că fă-te cu banii la casieria UPC! Did I make myself clear? Noi te-am prevenit, să nu zici că nu te-am prevenit! OK?

Acum ceva timp, un meşter care s-a recomandat a fi de la UPC a sunat la uşă şi m-a întrebat dacă nu vreau să mă conectez la UPC, tariful fiind foarte avantajos, cică. I-am răspuns că, ştiind că UPC a preluat vechiul Astral, nici nu vreau să mai aud de Astral fiindcă n-am uitat cum tarifele, stabilite (unilateral — dar ce nu stabilea Astral-ul unilateral?) în dolari, se măreau cu neruşinare de la lună la lună, indiferent de cursul dolarului, chiar dacă acesta se-ntâmpla să scadă. Şi i-am mai spus că nu uit umilinţele la care am fost supus vreme de câţiva ani, cu prilejul achitării facturii lunare, orele pierdute la cozi interminabile la ghişeul Astral. Fiindcă firma, ahtiată de câştig, se calicea până şi la casieriţe. Unde un bodyguard de mâna a doua îi ţinea pe clienţi afară, fie că era vreme frumoasă, fie că ploua sau sufla crivăţul (ca nu cumva să fie prea multă lume înăuntru, cică, şi casieriţa să poată lucra în linişte, sărăcuţa de ea), şi din când în când, după ce un număr de clienţi erau lăsaţi să intre în birou, întindea o mână muncitorească şi, amintind izbitor de vremurile bune ale „epocii de aur”, spunea răstit: Pân’ aicea!… N-am uitat nici mutra acră a casieriţei, felul cum se răţoia la clienţi de parcă le făcea o favoare catadicsind să le ia banii. N-am uitat toate astea, domnule — i-am spus meşterului de la UPC. Aţi profitat de monopol. Până şi schimbarea numelui abonatului o taxaţi cu o treime din valoarea abonamentului, pentru o simplă intervenţie de câteva secunde în baza de date computerizată. Iar acum, că monopolul s-a spart, aţi devenit brusc cooperanţi. Nu, mulţumesc, m-am conectat la Romtelecom–Dolce. Să nu mai aud de Astral!… Nu, domnule, a insistat meşterul de la UPC, acuma nu mai suntem Astral. Suntem UPC. Acuma au venit americanii!

Te pomeneşti c-or fi venit! Dar care americani? stau şi mă-ntreb acum. Au deprins foarte repede năravurile dâmboviţene? Sau au venit gata-şcoliţi din Texasul anilor ’30?… Căci despre ce recuperare poate fi vorba? La 1 ianuarie 2007, deci acum aproape trei ani, am încheiat un contract cu Romtelecom şi din clipa aceea n-am mai beneficiat de serviciile otrăvite ale Astral-ului. Contractul cu Astral prevedea deconectarea abonatului la neplata facturii după 15 zile de la termenul limită, atât şi nimic mai mult. Niciun fel de daune către furnizorul de servicii tv prin cablu nu erau prevăzute în contract… Mă-ntreb ce fel de management este cel pe care-l face UPC România. Cum de preferă să dea posibila simpatie a clienţilor pe aversiunea provocată de politica agresivă a somaţiilor şi a recuperatorilor?

Ca să-şi facă cititorul o idee de ce înseamnă UPC, fostă Astral, iată ce spune un blogger, Gusti Roman, pe blogul său, sub titlul „UPC—Astral, ce probleme… Ce ruşine!” în 2007, actualizat în 2009, cu menţiunea că toate problemele de atunci sunt şi astăzi valabile.

„Noiembrie: Mă pun să le plătesc internetul + telefonul deşi n-am beneficiat o secundă de serviciile lor. Cred că voi apela la OPC, că nu se mai poate.”

„Azi am pierdut 1h şi 30 minute la coadă la casierie, cu contractele în braţe.”

„Dintr-o coadă de 30 de persoane, jumătate plăteau facturi, jumătate reclamau ceva… Asta spune multe despre UPC… O afacere construită doar pe înţelegerea cu RDS de a nu-şi suprapune teritoriile de supremaţie, ca să nu-ţi dea opţiunea de a alege altceva.”

Iată şi un comentariu la blogul din care am citat (unul din câteva zeci, toate critice la adresa UPC):

„Gusti, nu eşti singurul care a devenit scârbit de serviciile UPC–Astral. Angajate total nepregătite, încurcături de contracte, facturi plătite care figurau ca neplătite… Toate astea mi s-au întâmplat în numai 3 luni. Sunt curios până când ţine haosul ăsta.”

Ce altceva aş mai putea adăuga?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: