Serviciile şi obrăznicia


L-am întrebat odată pe-un vecin de bloc, pensionar, mai tânăr decât mine, de meserie bun la toate, vag bricoleur, suspectat a fi şi instalator, dacă îmi poate înlocui chiuveta de la bucătărie. Săritor, a venit, s-a uitat, a sucit piesele componente şi pe-o parte şi pe alta, şi, onest, mi-a răspuns: „Mă depăşeşte.”
Pe scară sau în faţa blocului, ori de câte ori ne întâlneam, îmi zâmbea şi îmi spunea respectuos „Să trăiţi!”.
O dată însă am avut nevoie de un serviciu. Maşina era parcată în faţa blocului, lucrătorii de la drumuri tocmai refăceau asfaltul, maşina trebuia mutată urgent, soţia era plecată în oraş, iar eu n-am permis de conducere. L-am întrebat pe vecinul meu bun la toate dacă, în această situaţie disperată, mă poate ajuta. „Cum să nu!” a spus, binevoitor. Şi a făcut un semn către feciorul său, care tocmai se afla pe stradă, câţiva paşi mai încolo.
De atunci, de fiecare dată când ne intersectăm în faţa blocului, de obicei când ies să duc gunoiul la ghenă, vecinul ridică faţa spre mine (căci e mai scund) şi, cu pleoapele pe jumătate coborâte, mă fixează cu o privire inexpresivă şi aşteaptă să fie salutat. Alteori, văzând că salutul meu întârzie, mormăie un „Salut” plictisit. Dar asta numai după ce a trecut de mine c-un pas. Aşa, ca să mă-nvăţ minte.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

