Perfect Tour — o alegere neinspirată pentru un sejur în apropiere de Barcelona


Dorind să văd Barcelona şi aflând de lansarea programelor turistice (avantajoase) pentru „seniori”, am apelat — am avut proasta inspiraţie să apelez — la serviciile agenţiei Perfect Tour. Mi s-a explicat acolo că programele lor turistice oferă posibilităţi de cazare nu chiar la Barcelona ci pe-aproape, la staţiuni balneare de pe Costa Brava, adică la distanţe rezonabile de Barcelona, de 20–30 de kilometri, de unde — să nu-mi fac griji! — lesne se poate face naveta. De altfel, am fost asigurat, majoritatea turiştilor sunt interesaţi de Barcelona — pentru asta pleacă. Cu alte cuvinte, ei, acolo la agenţie, ştiu ce îşi doresc turiştii şi îşi dau silinţa să-i servească.
Am ales deci un sejur începând cu data de 2 octombrie. Unde? Undeva pe Costa Brava, într-o localitate neprecizată. 2 octombrie era singurul lucru cert… Era în data de 2 august, deci cu exact două luni înainte de plecare. De bună credinţă, îmi spuneam, în naivitatea mea, că, încheind contractul cu atâta vreme înainte, voi avea cu siguranţă prioritate la un hotel cât mai apropiat de Barcelona. Chiar dacă nu mi se oferea nicio garanţie în această privinţă.

Cum se dezinformează turistul şi cum se obţine, prin „aburire”, acordul acestuia pentru nişte clauze contractuale confuze, dacă nu de-a dreptul dubioase

Conform contractului (nr. 7226/02.08.2010), prin bonul de comandă, anexă la contract, erau date, la nr. 7, următoarele informaţii referitoare la transportul Bucureşti–Barcelona şi retur:

„Bilet de avion — Compania Tarom; data/ora plecare: 02/10 Otopeni 09:10 — Barcelona 11:30; data/ora sosire: 09/10 Barcelona 12:30 — Otopeni 16:25.”

La ora 1.33 p.m., deci la numai câteva ore după semnarea contractului, am primit un email, semnat Mirela Gheorghe, din partea agenţiei, prin care mi se comunica înlocuirea companiei Tarom, nominalizată în contract, cu compania Blue Air şi totodată modificarea orelor de sosire şi plecare:

„Va multumim ca ati apelat la serviciile Perfect Tour.
Imi cer scuze, insa dintr-o eroare am specificat in bonul de comanda ca zborul inclus in pachetul de servicii turistice solicitat si achizitionat este operat de catre Compania Tarom, insa, asa cum va comunicasem telefonic, pentru aceste program special zborul inclus in pachet este operat de catre Compania Blue Air, iar in cele ce urmeaza va transmit orarul de zbor, aferent datelor Dvs de calatorie:

Orar de zbor, Compania Blue Air
02 oct Bucuresti Baneasa 16:00 – Barcelona El Prat 18:10
09 oct Barcelona El Prat 18:55 – Bucuresti Baneasa 23:00”

Două ore mai târziu, la 3.35 p.m., primesc un al doilea email, cu următorul conţinut:

„Am primit in acest moment, o informare din partea Departamentului de Productie, in ceea ce priveste nominalizarea hotelului.
Daca ati mers si anul trecut pe acest program, regulile au ramas aceleasi. S-a incercat anul acesta ca serviciile de cazare sa fie confirmate in 48 ore si o data cu aceasta sa se nominalizeze si hotelul.
Confirmarea serviciilor a venit pentru Dvs, insa se pastreaza regula de anul trecut si anume aceea ca hotelul se va confirma cu o saptamana inainte de plecare, va fi un anumit hotel nominalizat pe plecare pentru intreg grupul.

Spuneti-mi, va rog, daca sunteti de acord cu aceasta decizie si daca rezervarea Dvs ramane valabila.”

Conform contractului (pct. III.1), o întrebare atât de „abruptă” era obligatoriu să se pună „în cazul în care Agenţia este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului”, când agenţia „are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării”.

Din păcate, la data aceea (fără să cunosc în detaliu Ordonanţa 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice), nu mi s-a părut că mesajul din partea agenţiei ar conţine vreo specificare importantă („esenţială”), în plus faţă de ceea ce discutasem la sediul agenţiei. Şi nici că ar fi vreo capcană. (Ceea ce de fapt era.) Drept care întrebarea dacă „rezervarea Dvs rămâne valabilă” mi s-a părut cam ciudată dar, oricum, lipsită de obiect. În consecinţă, răspunsul meu a fost da, rezervarea rămâne valabilă.

Cât de la obiect era în realitate întrebarea avea să mi se dezvăluie ulterior. Răspunsul la întrebarea de ce era important pentru agenţie acceptul meu pentru un mesaj confuz (la pachet cu un altul, anterior) — vine dacă citim OG 107 din 1999 şi anume art. 7, referitor la informarea turistului:

„Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la:
a) localitatea de destinaţie;
b) ruta de parcurs;
c) mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora;
d) tipul unităţilor de cazare, adresele (subl. mea) şi categoriile de clasificare a acestora (…).”

Abia la întoarcerea în ţară, studiind legislaţia, mi-am dat seama cât de perversă era practica: agenţia căpăta acordul meu la acceptarea produsului turistic oferit, cu încălcarea legislaţiei — v. citatul de mai sus, referitor la obligaţia de informa turistul la încheierea contractului. Şi totodată, obţinea, implicit, acordul meu la înlocuirea companiei aeriene (dintr-una normală într-alta cel puţin dubioasă) şi a orarului de zbor.

Să mai observăm, în al doilea email, de ce avea agenţia nevoie de o aşa-zisă confirmare a serviciilor oferite. Iată ce spune ordonanţa citată, la art. 11 (2):

Contractul ia naştere (subl. mea) în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acţionează în numele organizatorului (…).”

Cu alte cuvinte, contractul nu era contract în sens juridic decât după confirmarea scrisă a rezervării. Or, nefiind contract valabil, agenţia nu-i mai putea pretinde turistului o serie întreagă de penalităţi/despăgubiri în cazul anulării contractului datorită, să zicem, unor pretenţii pe care agenţia nu i le putea satisface (cum ar fi un hotel apropiat de Barcelona; probabil mai scump), sau din diverse alte cauze. Şi atunci ce face Mirela Gheorghe, funcţionara agenţiei? Îmi scrie în email că „confirmarea serviciilor a venit pentru Dvs, însă se păstrează regula de anul trecut şi anume aceea că hotelul se va confirma cu o săptămână înainte de plecare”! Altfel spus, o confirmare… fără confirmare. Pe bonul de comandă, rubricile „adresa unităţii de cazare” şi „adresa unităţii de alimentaţie” rămâneau goale. Dar se obţinea acordul turistului (naiv). Un fel de alba–neagra a respectării legislaţiei.

În sfârşit, cu puţin înaintea plecării programate, pe 20 septembrie, primesc emailul „de graţie”:

„Multumind-va ca ati apelat la serviciile Agentiei de Turism Perfect Tour, am placerea de a va transmite in cele ce urmeaza cateva detalii despre destinatia Dvs de vacanta, precum si a va informa asupra nominalizarii hotelului, pentru plecarea grupului din data de 02.10

Hotel Royal Beach 4**** , Lloret del Mar
Localizare: renovat complet in anul 2002, este situat in centrul turistic al statiunii Lloret de Mar, la 400m de plaja si la 1km de centrul orasului. In apropierea hotelului exista o multime de magazine, cafenele, baruri, restaurante si discoteci.”

Bla, bla, bla. După care vine surpriza:

„Lloret del Mar se afla situata la o distanta de 76 Km fata de Barcelona.”

Şi din nou bla, bla, bla…

„Transferul de la Aeroport catre statiune, dureaza aprox. 1 ora si 7 min.
Pentru a ajunge la Barcelona (Sants to Mataro), este necesar a lua un shuttle bus din Lloret del Mar, distanta este de aprox. 7.5 km (15 min), iar de acolo trenul catre Barcelona.
Cu o puternica traditie marinareasca, Lloret de Mar (Costa Brava, Spania) reprezinta una dintre principalele destinatii turistice de pe coasta Geronei. Plajele si golfurile cu apa cristalina se impletesc cu o interesanta zona istorica si cu o oferta bogata de cazare si de recreere.”

Iată deci cum te poţi procopsi (cu acordul tău!) cu un Blue Air şi cu un hotel aflat la 76 de kilometri de Barcelona şi, aproape cinic, să ţi se prezinte Lloret de Mar ca fiind „destinaţia Dvs de vacanţă”!
Sunt sfătuit să iau un „shuttle bus” până la gară, apoi trenul, dar nu mi se spune că drumul în total durează 1 oră şi 45 de minute! Mi se mai dă, în continuare, o alternativă, cu un autobuz direct Lloret de Mar–Barcelona, care costă 9 € de persoană dus, 9 € întors, ori două persoane, 36 € pe zi. Ori 5 zile, să zicem, 180 €. Aproape un sfert din „avantajosul” preţ al excursiei pentru „seniori”. Plus 3 ore şi jumătate irosite în fiecare zi cu drumul.

A zbura cu Blue Air: o aventură riscantă

Faţă de ora de plecare specificată în contract, 16.00 (cu aterizare la Barcelona la ora 18.10), la sosirea pe aeroport, ora de plecare a crescut brusc la 17.30. Când pasagerii companiei Blue Air au fost invitaţi pentru îmbarcare era deja trecut de ora 18. Şi, stupoare, nici nu mai era Blue Air, ci o altă companie low cost, de care auzeam pentru prima oară! Blue Air apelase la aceasta în disperare de cauză. (Avea să se afle curând după aceea că Blue Air se află în pragul falimentului.) Surprizele continuă. Pasagerii sunt anunţaţi că avionul are nevoie de combustibil dar că alimentarea nu poate fi făcută la Bucureşti. De ce? Fiindcă nu există combustibil! Dar unde? Ei bine, la… Sibiu! Avionul decolează în jurul orei 19, se anunţă că zborul până la Sibiu va dura circa 30 de minute, în realitate durează 45 de minute, apoi că alimentarea va dura 20 de minute, în realitate durează cel puţin 30 de minute. În sfârşit, pe la 20.15 se decolează şi avionul aterizează la Barcelona după ora 10 seara. Cu peste 3 ore întârziere. (Nu mai spun că la hotel, cale de aproape o oră şi jumătate, s-a ajuns după miezul nopţii.)
Întoarcerea în ţară nu-i mai puţin „aventuroasă”. Ora anunţată a decolării, 18.55, devine 21.30. În avion, pasagerii sunt nervoşi. Unii nu-şi găsesc locurile. Biletul meu, rândul 12, litera D, nu-i de găsit. A, B, C, E, F, G — pur şi simplu se sare peste D. Însoţitorul de bord insistă ca fiecare să-şi ocupe locul indicat pe bilet. La sesizarea mea — şi a altora — precizează: „Litera D va fi considerată G.”! În dreptul ieşirilor de siguranţă în caz de avarie nu-i ca la alte companii, spaţiu liber; din dorinţa de a-și mări profitul compania a montat scaune pe acel spaţiu. Drept urmare, pasagerii care au avut ghinionul să capete locuri în dreptul ieşirilor de siguranţă primesc instrucţiuni imperative cum să acţioneze în caz de avarie! Lumea vociferează: de ce s-a ajuns în situaţia asta? Un însoţitor de bord explică: Păi sigur că s-a ajuns, fiindcă din 11 aeronave am rămas cu 4! Asta da, explicaţie!

Este agenţia Perfect Tour responsabilă de haosul de la Blue Air?

Perfect Tour zice că nu:

„Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
(…)
când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport etc.)” (pct. III.4.b din contract)

Ca să vezi! Tocmai prestatorii serviciilor, de transport inclusiv, să fie cei afectaţi — şi încă în împrejurări pe care nu le puteau nici prevedea nici evita — de întârzieri în trafic! Plus că acel „etc.” valorează pentru agenţie milioane: cu el poţi să ieşi basma curată — crede agenţia — oricâte clauze contractuale ai încălca.

Şi, pentru mai multă siguranţă, Perfect Tour revine, în contract, la temă şi se disculpă în avans:

„Modificarea orarului de zbor nu poate reprezenta motiv de anulare unilaterală a contractului cu turistul. Agenţia nu se face răspunzătoare pentru aceasta, orarul de zbor nefăcând parte din contract.” (pct. III.6.a)

Ce spune legea, respectiv OG 107/1999 în această privinţă? Iată ce spune:

„Art. 20. (1) Agenţia de turism este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, inclusiv în situaţia în care aceste obligaţii trebuiau îndeplinite de către o altă agenţie de turism sau de către alţi prestatori de servicii (subl. mea).
(2) De la prevederile alin. (1) se exceptează următoarele cazuri:
(…)
b) Când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră, precum cele definite la art. 18, lit. b), sau unui eveniment pe care nici agenţia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita;
c) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter imprevizibil şi inevitabil.”

Aşadar, în mod clar şi neechivoc, agenţia de turism este răspunzătoare pentru îndeplinirea obligaţiilor contractuale, inclusiv, în cazul de faţă, ale transportatorului.

Excepţia de la aceste obligaţii, excluzând cazul de forţă majoră, este — reiau — „un eveniment pe care nici agenţia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus [subl. mea], nu îl puteau prevedea sau evita.”

N.B. Se face referire la „un eveniment”, nu la „împrejurări”, cum, distorsionat, apare prevăzut în contract; din care, la rândul ei, sintagma „cu tot efortul depus” a fost omisă. Aşadar, care este evenimentul care a împiedicat respectarea obligaţiilor contractuale referitoare datele şi orele de sosire/plecare, inclusiv referitoare la rută?

În legătură cu depunerea/acceptarea reclamaţiilor

Iată cum îşi imaginează Perfect Tour dreptul clientului de a reclama deficienţele survenite în pachetul turistic vândut (cap. VI din contract):

„1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate la faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului).
2. Agenţia îşi rezervă dreptul de a nu lua în considerare reclamaţiile formulate ulterior încheierii excursiei (subl. mea), dacă acestea nu au fost sesizate mai întâi la hotel/prestatorul de servicii sau ghid (după caz).”

Această prevedere este o distorsionare abuzivă a prevederii corespunzătoare din O.G. 107/1999 şi anume aceea referitoare la neîndeplinirea de către agenţia de turism a obligaţiilor contractuale: a se vedea art. 20 alin. (3):

„În cazurile prevăzute la alin. (2) lit. b) agenţia de turism parte în contract este obligată să acorde prompt asistenţă consumatorului aflat în dificultate.”

Reiese clar că prevederea legală are în vedere remedierea promptă a deficienţei ivite, în beneficiul turistului, nicidecum exonerarea agenţiei de obligaţia neîndeplinită (în trecut).
Păi ce trebuia să reclam la hotel, la restaurant sau la ghid? Tertipurile prin care agenţia se asigură că nu-şi pierde clientul fără să-i asigure serviciile dorite?
Îşi închipuie agenţia că aş fi acceptat să semnez un contract care ar fi prevăzut de la bun început cazarea într-un hotel aflat la 76 de kilometri de obiectul interesului meu turistic sau să călătoresc cu o companie falimentară precum Blue Air?

Alte întrebări îndreptăţite pe care şi le poate pune turistul client al agenţiei Perfect Tour

De ce Perfect Tour a ales 18.55 ca oră de plecare înapoi spre Bucureşti, când camera la hotel trebuia eliberată la ora 10?
De ce partenerul local al lui Perfect Tour, Blau Mari, nu a tăiat chitanţă pentru serviciile turistice oferite în zonă? (Şi preţurile n-au fost tocmai neglijabile.) Şi de ce ghidul partenerului Blau Mari se adresa turiştilor din autobuz, după fiecare etapă, cu invitaţia: „Dacă aţi fost mulţumiţi de serviciile şoferului cutare, puteţi să-i lăsaţi o mică atenţie. Nu-i obligatoriu. Numai cine doreşte.”? (Culmea ar fi fost să mai fie şi obligatoriu!)
Nu este Perfect Tour răspunzător pentru aceste practici? Ba da, este. Conform prevederii deja citate: art. 20 (1) din OG 107/1999.

Se poate şi altfel?

Răspunsul este: Da. Am întâlnit în zonă un grup de turişti români, clienţi ai aceluiaşi partener local ca şi Perfect Tour (şi anume Blau Mari), care au cumpărat un pachet de servicii turistice identice, la acelaşi preţ şi exact aceeaşi perioadă, de la compania Carpe Diem. Diferenţa este că acelor turişti, deşi au contractat sejurul cu numai două săptămâni înainte de 2 octombrie, li s-a oferit posibilitatea să-şi aleagă localitatea şi hotelul. Şi au ales Calella, la doar 58 km de Barcelona, şi unde nu aveai nevoie de „shuttle bus” ci doar de tren ca să ajungi la Barcelona, şi anume la preţul de 6 € călătoria dus şi întors. În plus, au zburat cu Tarom, în condiţii de normalitate, cu respectarea strictă a orelor de decolare şi de aterizare.

Reclame
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • youthtime  On 15 octombrie 2010 at 0:14

    Interesant acest comentariu….mai bine zis pledoarie a unui „senior” plictisit de viata de pensionar (ma gandesc ca apartineti acestei categorii din moment ce precizati ca ati beneficiat de o vacanta destinata seniorilor), dornic sa-si exercite dreptul la replica!
    Avand in vedere domeniul in care activez (Media) adresea vad si aud situatii de genul „turisti nemultumiti de serviciile agentiilor de turism”. Sunt foarte multe situatii in care acestia au fost prejudiciati de asa-zisii operatori de turism, insa sunt foarte multe situatii in care asa-zisii „prejudiciati” exagereaza! Imi place sa ma informez, sa citesc articole de acest gen…uneori ma si distrez, insa ma enervez cand oamenii, dintr-un motiv de frustrare si necunostinta, fac apel la bunele maniere si mai ales la cunostintele juridice.
    Sunt o mare admiratoare a acestor “articole” si-mi face placere sa-mi spun parerea, desi nu ma incadrez in aceasta categorie de varsta si poate perceptia e cu totul diferita. Imi permit sa judec „atitudinea” postata, prin prisma parintilor si a socrilor mei, pe care i-am trimis intr-o vacanta similara, atat anul trecut (de 2 ori), cat si anul acesta (urmeaza sa plece).
    Cu o parte a pleadoariei sunt deacord si ma refer la proasta calitate a serviciilor oferite de o companie aeriana din categoria low cost. Dar in conditiile in care pretul e mai mic, imi asum eventualele neplaceri…eu asa am procedat si am convingerea ca judec correct!
    Parintii mei nu au cultura turistica, insa au citit, au auzit in media cateva informatii despre destinatiile propuse, le-am povestit si eu si i-am incurajat sa mearga intr-o astfel de vacanta, datorita pretul foarte bun si mai ales pentru odihna, pentru imbogatirea spirituala. In mod normal, nu si-ar fi permis sa mearga singuri si nici nu cred ca s-ar fi descurcat pe cont propriu.
    „Nemultumitului i se ia darul!” ……si am sa explic ceea ce am afirmat: o astfel de vacanta, dedicata celor care au varsta mai mare de 55 ani costa 375 euro/395 euro pentru 1 persoana, pretul poate varia in functie de agentie. Cea mai importanta parte o reprezinta serviciile incluse in acest pret: CAZARE IN HOTEL 4*, MIC DEJUN, PRANZ, CINA, BILETUL DE AVION, TRANSFERUL DE LA AEROPORT LA HOTEL SI CEL DE LA HOTEL LA AEROPORT, 1 EXCURSIE sau 2 EXCURSII (desemeni, depinde de agentie) + ASIGURARE MEDICALA………intr-un cuvant un pachet complet.
    395 euro/ 7 nopti = 56,42 euro/zi/persoana – atat costa aceasta vacant, aprox. 240 lei

    Stiti cat platesti o persoana care nu se incadreaza in categoria seniori? Mult mai mult!
    Si ma enerveaza la culme, faptul ca “seniorii” au prioritate in toate, la tineri nu se gandeste nimeni, insa noi suntem cei care va sustinem financiar……(nu intru in detalii, ca nu are rost)
    Va spun eu cat m-a costat pe mine o vacanta in COSTA BRAVA in luna septembrie a anului trecut: 600 euro/persoana, la care s-au adaugat si taxele de aeroport 95 euro. Si nu am avut excursii incluse, nu am avut 3 mese pe zi, am avut numai micul dejun si cina si am stat la Hotel de 3*.
    Pe cazarea din Barcelona am dat 100 euro/noapte…… daca facem un calcul estimative pentru 7 nopti, insemana cam 700 euro (NUMAI CAZARE, repet!)
    Oameni, precum parintii si socrii mei, au stiu sa se bucure din plin de acest „beneficiu” si s-au intors fascinati din Costa Brava, Mallorca si cu singuranta se vor intoarce multumiti si din Costa del Sol. In Costa Brava au stat tot in Lloret del Mar, care este statiune turistica, nu balneara, ce-I drept e mai departe de Barcelona, mai costisitoare din punctul de vedere al transportului, insa nu au facut scandal nimanui, nu au acuzat pe nimeni, ba mai mult s-au felicitat pe ei insisi pentru alegerea facuta, ne-au multumit noua (mie si sotului meu) ca i-am incurajat sa mearga……si acum au ce povesti, nu se vaieta.

    Observ ca incercati sa acoperiti frustrarea printr-un limbaj elevat, redactari de ordin juridic, dar imi lasati impresia ca e prima iesire din tara asta. Habar nu aveti cum decurge o vacanta, avand in vedere ca nu stiti nici macar la ce ora se elibereaza camerele.
    Asa cum bulgarii ne-au interzis accesul in unele hoteluri, francezii ne urasc, italienii sunt suspiciosi ori de cat ori aud limba romana vorbindu-se langa ei, britanicii sunt oripilati de etnia rroma prezenta in tara lor, o astfel de practica vor adopta toate tarile in care vom fi prezenti. Romanul nu e niciodata multumit, el se victimizeaza, nu apreciaza nimic, niciodata!

    Referior la practica de a da bacsis ghidului sau soferului, ma face sa afirm inca o data ca nu ati mai mers vreodata intr-o vacanta organizata. E o practica, care se intampla si la noi in tara, are caracter benevol, nu obligatoriu si este independenta de vointa oricarei terte persoane, fie ea fizica sau juridica.

    O intrebare ma macina! Care este scopul acestui tip de articol: “mustruluirea” prestatorului de servicii sau despagubirea clientului, dupa ce s-a folosit de servicii?

    Si ca sa inchei…..PACE!

    • Paul Tumanian  On 15 octombrie 2010 at 10:11

      1) Septembrie e un sezon, octombrie altul.
      2) Preţul pentru seniori este de 375 €. Pentru ne-seniori se adaugă doar 15 €.
      3) Iată câteva preţuri pentru călătoria Bucureşti–Barcelona, dus şi întors, luate la întâmplare de pe internet:
      Punct plecare / destinatie Dus/intors Dus Agentie
      Bucuresti – Barcelona
      40 EURO – Jolly Tour Agency
      Wizz Air / Cursa directa / Taxa aeroport este inclusa in pret
      Detalii
      Bucuresti – Barcelona
      40 EURO 20 EURO AGENTIA GAMMA TOURISTIC
      Blue Air / Cursa directa / Taxa aeroport este inclusa in pret
      Detalii
      Bucuresti – Barcelona
      40 EURO 20 EURO Unlimited Travel
      Blue Air / Cursa directa / Taxa aeroport este inclusa in pret
      Detalii
      Bucuresti – Barcelona
      48 EURO 24 EURO AGENTIA GAMMA TOURISTIC
      Wizz Air / Cursa directa / Taxa aeroport este inclusa in pret
      Detalii
      Bucuresti – Barcelona
      55 EURO 39 EURO Arias Turism
      Blue Air / Cursa directa / Taxa aeroport este inclusa in pret
      Detalii
      Bucuresti – Barcelona
      56 EURO – Arias Turism
      Wizz Air / Cursa directa / Taxa aeroport este inclusa in pret
      Detalii
      Bucuresti – Barcelona
      56 EURO 29 EURO Malya Travel
      Blue Air / Cursa directa / Taxa aeroport este inclusa in pret
      Detalii
      Bucuresti – Barcelona
      60 EURO 30 EURO Malya Travel
      Wizz Air / Cursa directa / Taxa aeroport este inclusa in pret

      În concluzie, refaceţi calculul: 375 – 40 = 335. 335 : 6 (nu 7) = 55,8 €, sau 111,6 € pentru 2 persoane (camera e aceeaşi pentru doi). Adică 480 RON pe zi, că tot vă place să transformaţi în lei, ca să pară mai umflat.
      4) Probabil că aţi citit articolul de diagonală. Eu mă refer la dezinformarea turistului de către agenţie, nu la preţuri. Încă un pic şi ar fi reieşit că agenţia de turism face operă de caritate.
      5) Lucraţi în „media”? Probabil la contabilitate. Deşi, judecând după cum calculaţi, nici asta nu-i sigur.
      6) Atâta vreme cât ai card internaţional de sănătate (gratuit), de asigurare medicală nu mai e nevoie.
      7) Cât despre „senior plictisit de viaţa de pensionar”, „frustrare”, „habar nu aveţi”, „prima ieşire din ţară” şi mai ales „noi vă ţinem”, toate astea vin nu din zona „media” ci din zona „mitocăniei”. Plus ipocritul „Pace” din final, după un text plin de venin.

  • Cristina  On 15 octombrie 2010 at 10:07

    Din programele pe care le are agentia Perfect Tour (din ceea ce stiu eu si din ce are pe site) cred ca dumneavoastra ati optat pentru „Seniori in Costa Brava” …asa cum este denumit si programul, Costa Brava nu este acelasi lucru cu Barcelona, ci este zona litorala aferenta orasului Barcelona, iar statiunile se afla dupa caz la 20 – 70 km de oras.Agentul de turism v-a dat cateva informatii, insa este datoria dumneavoastra sa va informati in plus. De ce nu ati cautat informatii despre Costa Brava sa vedeti exact distanta dintre statiunile incluse in program si Barcelona? Din comoditate? Vad ca va place sa cautati in contract mai ceva ca un avocat , dar pe google nu stiti sa cautati ??? Cine doreste sa stea in Barcelona nu isi exprima acordul pentru un hotel situat chiar si la 20-30 km distanta de oras. Este ilogic.Chiar daca ati fi optat pentru un TGV tot ar exista un anumit disconfort creat de distanta dintre statiune si oras.Daca ati dorit sa vizitati mai mult Barcelona, de ce nu v-ati cazat in oras? Sa fi luat un program individual, sa vedeti cat costa. Dupa cum este numit si programul , acesta este unul „special” , ceea ce inseamna ca are un tarif foarte bun , insa si anumite conditii . Daca ati primit oferta completa, sigur apar si aceste conditii (va scriu in cunostinta de cauza intrucat si eu am oferta; am cerut-o pentru mama mea). Drept urmare este datoria dumneavoastra sa acceptati sau nu aceste conditii.

    Ati platit 375 euro pentru cazare 7 nopti la hotel 4* + pensiune completa+zbor + transfer + excursii ( ceea ce este fenomenal de ieftin pentru aceasta zona) si nu sunteti multumit??? Stiu ca banii in Romania se obtin greu si cu munca, dar deschideti ochii si vedeti raportul dintre serviciile de care ati beneficiat si banii pe care i-ati dat.

    Ati mai calatorit in strainatate???Eu cred ca nu …pentru ca oriunde la sfarsitul excursiilor optionale se cer bacsisuri …asa este peste tot, si nu este vina agentiei Perfect Tour ca acest lucru a devenit un obicei in lume. Pana la urma , daca vreti dati , daca nu , nu dati.Nu va arata nimeni cu degetul si nici nu va da jos din autocar daca nu lasati bacsis; e doar un semn de apreciere pentru serviciile oferite de ghizii locali…asta daca stiti sa apreciati…

    „De ce Perfect Tour a ales 18.55 ca oră de plecare înapoi spre Bucureşti, când camera la hotel trebuia eliberată la ora 10?” Revin la concluzia nu ati mai iesit din tara…aveti impresia ca o companie aeriana zboara dupa cum doresc clientii unei agentii de turism??? Asa credeti ca se stabilesc orarele de zbor????

    Daca ati mai fi zburat cu avionul ati fi inteles faptul ca exista situatii de intarzieri sau escale neprevazute. De altfel, in toate aeroporturile exista un anunt in care vi se explica ceea ce trebuie sa faceti in astfel de situatii.De ce nu cascati ochii???

    Concluzia mea:
    De ce va exprimati acordul si apoi acuzati ca nu sunteti multumit de serviciile pe care le-ati acceptat????
    De ce acuzati agentia pentru problemele companiei aeriene ???
    De ce criticati orice informatie care vi se ofera, dar nu aveti bunavointa sa va informati singur. In opinia mea, agenta de turism Mirela Gheorghe a fost foarte amabila si v-a oferit foarte multe informatii legate de destinatia dumneavoastra. De ce nu apreciati munca celor care se chinuie sa va ofere aceste servicii???

    Sincer as vrea sa vad aici si versiunea PERFECT TOUR.

    Cu respect, o clienta fidela a agentiei.

    • Paul Tumanian  On 15 octombrie 2010 at 10:23

      1)Cum de ştiţi că Mirela Gheorghe e „agentă de turism”? Eu nu ştiam. Eu i-aş fi zis „funcţionară la agenţie”. Nu cumva lucraţi pe la un birou pe-alături?
      2)„Cine doreste sa stea in Barcelona nu isi exprima acordul pentru un hotel situat chiar si la 20-30 km distanta de oras. Este ilogic.” Am încheiat citatul. Ceea ce înseamnă că n-aţi citit articolul.
      3) Nu cumva urmează să primiţi un mesaj: „Mulţumesc, draga mea. Mirela.”?

  • Paul Tumanian  On 15 octombrie 2010 at 10:47

    Anunţ pe această cale că nu voi mai răspunde mesajelor de la „clientele fidele ale agenţiei Perfect Tour”, ci le voi pune din capul locului „mark spam”. Aşa că să nu se mai obosească ci să-şi vadă de munca lor „didactică” şi în… „media”.

    • Nicolae  On 15 octombrie 2010 at 10:55

      Daca tot doriti sa va impartasiti experienta … de ce cenzurati opiniile celorlalti?Numai dumneavoastra aveti dreptate?

  • Paul Tumanian  On 15 octombrie 2010 at 11:00

    Ei, dacă sunteţi nu „clientă” ci „client fidel”, atunci se schimbă lucrurile! Poftiţi, comentaţi, domnule Nicoleta, pardon, Nicolae!

  • edytoma  On 16 octombrie 2010 at 1:07

    Ce topic! Nu prea inteleg mahnirea posesorului blogului. Am ajuns la concluzia ca trebuie sa merg in Costa Brava…va povestesc cand ma intorc, va impartasesc si eu din exprienta mea.
    Cine ma ajuta? Vreau sa stiu daca mai sunt locuri? Trebuie sa ajung acolo 🙂

    Si acum sa trecem la chestiuni serioase, sa intru in nota topicului, unde se face referire la OG 107 si la multe alte date cu caracter juridic, insa se face publica o conversatiei electronica cu caracter privat……de care nimeni nu zice nimic.

    Check this one:
    Art. 196/ COD PENAL – Divulgarea secretului profesional

    Divulgarea, fara drept, a unor date, de catre acela caruia i-au fost încredintate, sau de care a luat cunostinta în virtutea profesiei ori functiei, daca fapta este de natura a aduce prejudicii unei persoane, se pedepseste cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.

    Actiunea penala se pune în miscare la plângerea prealabila a persoanei vatamate.

    Împacarea partilor înlatura raspunderea penala.

    Ma repet, intreband: de ce atata mahnire? Spuneti ca ati fost informat in ziua in care ati platit, ati semnat un contract, ca s-a modificat compania aeriana, ca nu vi se va spune unde veti fi cazat decat in apropierea datei de plecare, ati fost intrebat daca sunteti deacord si culmea………ATI FOST DEACORD!

    Stiti ce trebuia sa fi facut atunci? RASPUNS – NU SUNT DECORD!
    Ati acceptat pentru ca va doreati sa mergeti in vacanta, pentru ca sperati sa fie ceea ce doriti, desi era incert si nimeni va confirmase in prealabil locul exact, nu va garantase nimeni, nimic….sau poate v-a asigurat cineva? Dar nu vad postarea corespondentei electronice, care releva acest lucru. Un lucru neprobat, nu pare a fi adevarat!

    Observ ca Dvs ati primit in scris, prompt si la obiect acea informare!
    Ulterior, ati primit si numele hotelului, numele statiunii, detalii despre statiune, despre mijloacele de transport, timpul aproximativ de parcurgere (cu exactitate nu vi l-ar fi putut spune nimeni, pentru ca poate varia in fucntie de conditiile de trafic).

    Programe de tipul acesta au fost intens mediatizate in presa scrisa si presa vorbita, am citit si eu recent cateva exemple, pentru a ma pune la curent, eu nu as alege niciodata un hotel „no name”. Si aici nu e vorba numai de hotel, este vorba si de statiune „no name”. Dar cand pretul dicteaza, acceptam de cele mai multe ori, dar bineinteles cu pretentii si conditii.

  • Paul Tumanian  On 16 octombrie 2010 at 10:55

    Aţi citit superficial articolul. V-a trecut câte ceva pe la ureche despre codul penal şi acum fabulaţi. Ce date personale am divulgat? Pe ale mele? Care date? Oricum, datele mele personale mă privesc pe mine. Dumneavoastră sunteţi atât de atent cu datele personale încât nici n-aveţi îndrăzneala să vă daţi numele. Vorba lui Caragiale, „dacă o dăm anonimă atunci semnez!” În rest, intervenţia dumneavoastră e prea confuză ca să-mi bat capul să răspund la fiecare „nedumerire” a dumneavoastră.

  • Paul Tumanian  On 16 octombrie 2010 at 11:20

    Deci dumneavoastră sunteţi cu ambele intervenţii, pe „Perfect Tour” şi pe „Lecţii de economie politică în piaţă”. V-aţi pus pe scormonit, doar-doar mai găsiţi câteva ceva de blamat. Spor la scormonit. Dar răspuns din partea mea nu mai primiţi. Eventual, încercaţi cu altă poreclă.

  • Un senior  On 27 decembrie 2010 at 13:53

    Multumesc pentru impresiile impartasite. Dezinformarea clientilor este o practica obisnuita a agentiilor de turism din Romania.

  • Lulu  On 15 ianuarie 2011 at 17:08

    Ma distreaza agresivitatea cu care este aparata agentia de turism „Perfect” Tour. Lucrez in turism (la un hotel de cinci stele) si imi este rusine de rusinea lor, de modul incare incearca sa justifice lista lunga de probleme evidente din articol.

    Tot din experienta pot spune ca oricum un client nu are nevoie decat de una sau doua probleme majore pentru a prinde un gust amar referitor la intreaga experienta. Asta mai ales fata de asteptarile initiale. Dar oricum, nu se justifica modul in care au „sarit” comentatorii sa apere practica agentiei.

    Sa fim seriosi, un contract nu justifica o teapa. Un contract nu justifica nici o data servicii proaste.

  • olga  On 10 februarie 2011 at 8:59

    Domnule Paul Tumanian.Nu va mai obositi sa raspundeti celor care lucreaza in turism.Nu vreau sa generalizez dar,cei care v-au raspuns agresiv,needucat,nu tin cont ca ideea de la inceput a Agentiei,era de a va lua banii,atat,in rest,analizeaza pretul,ca si cand ar fi o pomana,mai ales ca se spune ca Statul spaniol a acordat facilitatile,nu Statul roman,nu Agentia prin care ati plecat.Se incearca o dezvinovatire cu idei amestecate,eventual”divide ed impera”,se vede o lipsa crasa de cultura,de respect pentru client,pentru varstnici,ceeace se gaseste si in alte domenii.Din pacate eu acum imi caut pentru luna aprilie o oferta pentru seniori,eventual in Calella,dar mi s-a facut frica,prefer sa dau banii pe intrari in muzee,nu pe bilete de autobuz,probabil ca este o loterie norocul de a sta unde vreau.

  • Paul Tumanian  On 10 februarie 2011 at 9:58

    Aveţi dreptate, doamnă, nu merită să te ambalezi. Dacă aţi citit şi comentariile mele la intervenţiile „turistelor/turiştilor indignaţi”, v-aţi putut da seama că am sesizat de la început jocul lor. De altfel, în afară de dv., încă cineva, care lucrează în turism, şi-a exprimat opinia condamnând incorectitudinea celor de la „Perfect” Tour (ghilimelele îi aparţin comentatorului).
    Dar pe de altă parte, oamenii trebuie să ştie. Şi agenţia/agenţiile trebuie să ştie la rândul lor că turiştii sunt din ce în ce mai puţin dispuşi să se lase prostiţi. De asemenea, prevederile legale în materie trebuie să fie făcute cunoscute; agenţiile de turism profită de necunoaşterea legislaţiei.

  • Ana Maria  On 22 mai 2012 at 16:06

    Moamaaa..ce de-a comentarii….Eu nu sunt o persoana care rezerva in agentie o vacanta…am reusit mereu sa ma aranjez singura…Dar va pot spune ca eu locuiesc in Italia…o amica de-a mea isi rezerva de vreo 3-4 ori pe an vacante in agentie. De fiecare data cand face chestia asta in momentul in care semneaza contractul i se dau datele zborului complete, hotelul unde se va caza cu mesele care sunt sau nu incluse si i se dau date despre ce ar putea vizita acolo….Intrebarea mea este: daca eu vreau sa profit de o vacanta in care nu doar sa stau ca o leguma la plaja , ci sa vizitez imprejurimile, precizez ca vreau sa vad LOCUL ASTA, tu imi spui ca este la 30 de km…eu imi fac calculele si zic e k…atunci merita….si cand e de plecat compania aeriana se schimba, hotelul mi-l dai cu putin inainte de plecare, cand aflu ca de fapt e la 70 de km ..atunci se pune problema : oare daca stiam de la inceput ai plecam? Si alt punct ar mai fi: de ce sa caut eu pe net informatii, nu este de datoria agentiei sa o faca ? Ce rost mai au agentiile in acest caz? daca trebuie sa fac eu si jumatate din munca lor? ….Domnule Paul…mie imi pare bine ca ati impartasit experienta dumneavoastra…cazul a fost al acestei agentii, dar nu trebuie sa vedem neaparat asta, ci mai degraba faptul ca aceste lucruri se pot intampla oriunde cu alte agentii si fiecare poate lua aminte si poate cere detalii precise.

  • SpłYwy Wda  On 20 iunie 2013 at 3:10

    Kliknij tutaj spływy wda

  • anonim  On 26 septembrie 2013 at 13:49

    nene, daca vroiai barcelona luai avion si cazare separate si drum bun… programele pentru seniori, asa cum le zice si numele, sunt pentru cei de peste 55 ani ani, care aleg sa mearga in spania decat la govora sau baile olanesti… adica dai un ban dar stii ca face… ce te asteptai, programe pentru seniori cu cazare in barcelona si intrare gratuita in club la ibiza? hai ca exagerati, habar nu aveti ce sunt alea…

    • Paul Tumanian  On 26 septembrie 2013 at 15:30

      1) Dacă ai fi bărbat, n-ai semna „Anonim”. 2) Dacă ai avea cei şapte ani de-acasă, n-ai începe cu „nene”. 3) Dacă n-ai fi greu de cap, ai vedea că e vorba nu de program, curse aeriene ş.a.m.d. ci de nerespectarea legii. Cum nu e cazul cu niciuna din cele trei, o reţin pe ultima, care le cuprinde pe toate: eşti greu de cap.

  • aurel ionescu  On 15 mai 2016 at 22:20

    „PERFECT” TUR E UN CLAN DE FERENTARI, CU METODE CARACTERISTICE TAXIURILOR DE OTOPENI, VANGHELIE SI PIEDONE. BULIBASA SI PIRANDA SUNT AVOCATI PUSI PE INSELAT. 5-10 ANI IN URMA AU DAT FALIMENT, NU STIU CATI AU PIERDUT AVANSURILE CA NU A APARUT IN ZIARELE DE FERENTARI. MIE MI-AU FURAT 600 EURO, CAND LA 10 MINUTE DE LA URCARE IN AUTOCAR, CLANUL M-A AMENINTAT CU MOARTEA. DE FRICA CLANULUI DIN TURISM, NICIUN AGENT NU A COOPERAT SA-MI RECUPEREZ BANII, ADUCAND MARTORI MINCINOSI AI CLANULUI. CA ORICE CLAN, NU CONCEPE SA RECUNOASCA O GRESEALA, MAI BINE TE OMOARA. CA TOATE CLANURILE, AU RELATII IN AGENTII SI COMISII CARE II SUSTIN IN BANDITISMUL LOR.

Trackbacks

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: