Dialoguri presupuse (4)


Cum a stat Ponta de vorbă cu Traian Băsescu

basescu ponta

PONTA: Bună ziua, Domnule Preşedinte.

TRAIAN BĂSESCU: Bună ziua… ăăă…

PONTA: Ponta mă cheamă… dacă aţi uitat.

TRAIAN BĂSESCU: Stai jos… ăăă… Ponta.

PONTA: Cu o singură condiţie.

TRAIAN BĂSESCU: Ia zi, care condiţie?

PONTA: Să vă aşezaţi şi dumneavoastră. Ştiţi cum e. Conform Constituţiei, toţi suntem egali în faţa legii. Că e vorba de preşedinte, că e vorba de primul-ministru al României…

TRAIAN BĂSESCU: Primul-ministru al Guvernului României, nu al României, să ne fie foarte clar… ăăă…!

PONTA: Ponta… Asta e părerea dumneavoastră.

TRAIAN BĂSESCU: Bine, o să mai discutăm.

PONTA: Ce să mai discutăm, Domnule Preşedinte! Aicea nu văd ce-ar mai fi de discutat!

TRAIAN BĂSESCU: Da, bine… ăăă… Ponta. Uite de ce te-am chemat.

PONTA: Dumneavoastră n-aveţi niciun drept să mă chemaţi pe mine, Domnule Preşedinte. Dumneavoastră reprezentaţi…

TRAIAN BĂSESCU: Şi atunci de ce-ai venit?

PONTA: …Iar eu reprezint puterea executivă.

TRAIAN BĂSESCU: Lasă asta. Cum rămâne cu înţelegerea noastră?

PONTA: Vă referiţi la pactul de coabitare? Păi, n-am nimic de comentat la pactul de coabitare.

TRAIAN BĂSESCU: Nu la pactul de coabitate mă refer, ştii foarte bine.

PONTA: Dar la ce? (Amintindu-şi, îşi dă cu palma peste frunte.) A, da! Am uitat! Sigur că da, înţelegerea. Păi… se lucrează.

TRAIAN BĂSESCU: Cum adică se lucrează?

PONTA: Foarte simplu, am început cu Papici, n-aţi văzut? Mă rog, prin intermediul lui Niţu. Da’i tot un drac!

TRAIAN BĂSESCU: Ţi-am spus eu să-l dai jos pe Papici?

PONTA: Ei… Lăsaţi-mă să am şi eu contribuţia mea! L-am dat jos pe Papici… Antonescu o să sară la gâtul meu, iar eu o să-i dau una peste bot…

TRAIAN BĂSESCU: Cui o să-i dai una peste bot?

PONTA: Lu’ Antonescu, cui să-i dau! Nu aşa era înţelegerea?

TRAIAN BĂSESCU: Măi băiete, pe mine mă interesează să se ducă dracului USL-ul ăla al vostru.

PONTA: Întâi şi-ntâi că eu nu sunt „măi băiete”…

TRAIAN BĂSESCU: Hai să trecem peste amănunte, că eu n-am timp. Te rog să mă crezi: NU AM!

PONTA: Deci. Încă o dată… Dumneavoastră vedeţi totul, aşa, de sus. Eu trebuie să mă ocup de amănunte. Trebuie să guvernez ţara. E uşor să spui că vrei să se rupă USL-ul. Problema e CUM!… Eu ştiu că dumneavoastră aveţi serviciile. Dar am şi eu informaţiile mele. Nu mă întrebaţi de unde.

TRAIAN BĂSESCU: Ştiu… ăăă.

PONTA: Ponta.

TRAIAN BĂSESCU: Da, Ponta… Bine, nu intru în amănunte…

PONTA: Ei, vedeţi, asta e deosebirea. Că eu trebuie să intru. Nu-i uşor să fii prim-ministru, orice aţi spune dumneavoastră. Că pisic, că mincinos. Plagiator!… Păi de ce credeţi că l-am pus pe Fenechiu în guvern? Dau, aşa, un exemplu. De ce credeţi dumneavoastră că l-am pus?

TRAIAN BĂSESCU: Ştiu, măi băiete…

PONTA: Vă rog frumos!

TRAIAN BĂSESCU: Da. Bine. Dom’ prim-ministru! Că văd că te împiedici în amănunte.

PONTA: Păi eu vă spuneam că ţara se guvernează cu amănunte. N-aţi vrut să credeţi… Deci pe Fenechiu l-am pus în guvern… EU l-am pus! De ce credeţi că l-am pus? Ca să am motiv să-i dau una peste bot lui Crin.

TRAIAN BĂSESCU: Şi încă cu ce tam-tam! Mare puşlama!

PONTA: Vă rog frumos!

TRAIAN BĂSESCU: Şi pe Vosganian? Tot de-aia l-ai pus?

PONTA: Bineînţeles!

TRAIAN BĂSESCU: Apropo de plagiator. Ai văzut ce-a scris Adrian Papahagi?

PONTA: Unde a scris?

TRAIAN BĂSESCU: Pe Hotnews.

PONTA: Dacă dumneavoastră credeţi că eu îmi pierd vremea cu băsiştii ăia de la Hotnews, vă-nşelaţi. Vă rog să mă scuzaţi, dar nu, chiar nu… Eu ştiu că Papahagi e omul dumneavoastră. Vă laudă de dimineaţă până seara. Nici nu ştiu dacă mai face şi altceva în timpul zilei. Dar chiar aşa, să luaţi de bun tot ce scrie el…

TRAIAN BĂSESCU: Eu vreau să-mi spui un singur lucru. Chiar nu ştiai că „de son propre chef” nu înseamnă „ale propriului şef” ci „de capul lui”?

PONTA: Dom’ Preşedinte, dacă dumneavoastră credeţi că eu am timp să mă ocup de toate amănuntele, atunci tre’ să vă spun că vă-nşelaţi amarnic. A fost o traducere… Aţi văzut că am avut o colaboratoare. Am lăsat-o pe seama ei, asta e. Se-ntâmplă.

TRAIAN BĂSESCU: Dar cum e cu „persoana morală”? (Râde cu poftă.)

PONTA: Cum să fie… Da, ştiu. Persoană juridică trebuia să spun. Dar dacă o persoană juridică nu-i şi morală e foarte rău. Nu dau doi bani pe acea persoană juridică dacă e imorală. Dar pe de altă parte, ştiţi şi dumneavoastră, eu merg pe prezumţia de nevinovăţie, mă rog, de bună-credinţă în cazul de faţă. Aveam de ales… Acuma dumneavoastră o să-mi spuneţi… Eu ştiu ce o să-mi spuneţi… Dar ce-i mai important? Juridică, sau morală? E! eu am considerat că morală e mai important. Aşa am considerat eu. Dumneavoastră puteţi să mă criticaţi. Dar eu asta cred. Persoană juridică poa’ să fie oricine. Dar morală, mai greu. Uneori nu po’ să-mpaci şi capra şi varza. Asta e.

TRAIAN BĂSESCU: Şi cu Vosganian ce ai de gând?

PONTA: Eu? Nu-i treaba mea. Ştiţi şi dumneavoastră, Vosganian nu poate să vă sufere. De-atunci de când i-aţi smuls pălăria de pe cap şi aţi azvârlit-o în mulţime. Eraţi într-un moment de euforie, eu vă-nţeleg. Da’ şi pe el îl înţeleg. Lucruri din astea nu se iartă. Şi mai ales nu se uită. Chiar dacă se iartă. Îl înţeleg pe Vosganian.

TRAIAN BĂSESCU: Bine că nu i-am azvârlit pantalonii în mulţime! (Râde cu poftă.)

PONTA: E treaba dumneavoastră. Pe-ai mei ştiu că n-o să vă las să mi-i aruncaţi, de asta puteţi să fiţi sigur.

TRAIAN BĂSESCU: Ce dracu… ăăă…

PONTA: Ponta.

TRAIAN BĂSESCU: Ce dracu, Ponta… Doar suntem oameni politici. Tu ştii că…

PONTA: Vă rog frumos, fără tutuială!

TRAIAN BĂSESCU: Dom’ prim-ministru! Aşa e bine?… Dumneavoastră ştiţi, dom’ prim-ministru, că în politică sunt alte reguli. Câteodată e nevoie şi de pantaloni!

PONTA: Să-i scoţi?

TRAIAN BĂSESCU: Să-i scoţi, să-i pui… Mă rog. Poate că o să vorbim altă dată pe tema asta.

PONTA: Mmm… mă-ndoiesc c-o să vorbim.

TRAIAN BĂSESCU: Coabitarea-i coabitare şi înţelegerea-i înţelegere.

PONTA: Asta e părerea dumneavoastră. Pentru mine sunt la fel de importante.

TRAIAN BĂSESCU: Nu-i o părere, măi omule. E o necesitate. Vezi, asta nu vrei… nu vreţi dumneavoastră să-nţelegeţi. Că în politică există necesităţi. Că-i vorba de pălărie, că-i vorba de pantaloni, necesitatea e necesitate… Revenind. De ce Senatul nu-i lasă pe procurori să-şi facă treaba?

PONTA: Vă referiţi la Vosganian?

TRAIAN BĂSESCU: La el mă refer, desigur.

PONTA: Ştiţi al cui e Senatul, mai mult de-atâta ce vreţi să vă spun?

TRAIAN BĂSESCU: Da, măi omule, da’ voi n-aveţi acolo oamenii voştri? PSD-ul, la el mă refer. N-are PSD-ul destui oameni în Senat? Cum e posibil să-i laşi să ne facă de râs în faţa Uniunii Europene? Îţi dai seama ce raport MCV o să iasă acuma? Ne facem de tot [fluierat], măi… ăăă…

PONTA: Ponta.

TRAIAN BĂSESCU: Da, măi omule, ne facem de tot [iarăşi fluierat].

PONTA: Facem un târg?

TRAIAN BĂSESCU: Ce târg? Iarăşi vrei târg?

PONTA: Dumneavoastră vreţi. Eu nu vreau nimica. Vreţi reunificarea dreptei. Foarte bine, faceţi reunificarea dreptei… Vosganian contra Dragnea.

TRAIAN BĂSESCU: Adică?

PONTA: Ştiţi foarte bine. Îi las pe procurori să-l umfle pe Vosganian, dumneavoastră îl lăsaţi în pace pe Dragnea.

TRAIAN BĂSESCU: Măi omule, eu vroiam să-ţi vin în ajutor. Nu vrei… nu vreţi dumneavoastră să scăpaţi de Dragnea? Că mâine-poimâine îl vedem şef în fruntea PSD-ului? În locul tău. Eu credeam că îţi pasă.

PONTA: Îmi pasă, ştiţi foarte bine că-mi pasă.

TRAIAN BĂSESCU: Cum crezi tu că i-ar sta unui şef de stat să intervină în justiţie? Şi de data asta mă refer la mine. V-aţi gândit la asta vreodată, dom’ prim-ministru?

PONTA: M-am gândit, cum să nu.

TRAIAN BĂSESCU: Dar Mazăre?

PONTA: Ce-i cu Mazăre?

TRAIAN BĂSESCU: E omu’ tău. Parcă spuneai că tu eşti cu pâinea şi eu cu circul! Păi acolo e exact invers.

PONTA: Acolo, unde?

TRAIAN BĂSESCU: La Constanţa. Nu c-aş fi eu cu pâinea, că n-am rezervele mele de cereale. Dar voi sunteţi cu circu’, măi omule. Gândeşte-te că vă vede o ţară-ntreagă! Şi nu numai o ţară-ntreagă. Vă vede şi Uniunea Europeană. Pe ei nu-i păcăleşte nimeni. Nimeni nu-i păcăleşte pe ăia de la Uniunea Europeană. Gândeşte-te, numai, la raportul MCV.

PONTA: Mă gândesc, Domnule Preşedinte. La toate tre’ să mă gândesc eu. Că altcineva n-are cine. Asta e.

TRAIAN BĂSESCU: Ţi l-am dat pe Niţu…

PONTA: Cum adică mi l-aţi dat pe Niţu. Ce, dumneavoastră mi l-aţi dat?

TRAIAN BĂSESCU: Cum să nu. L-am acceptat.

PONTA: A, l-aţi acceptat? Păi asta-i altceva.

TRAIAN BĂSESCU: Nu-i deloc altceva. E exact acelaşi lucru.

PONTA: Păi atunci şi eu v-am dat-o pe Kövesi. Am acceptat-o, nu?

TRAIAN BĂSESCU: Foarte bine, şi acuma ce vrei?

PONTA: Eu nu vreau nimica. Dumneavoastră vreţi. Reunificarea dreptei. N-aveţi decât s-o reunificaţi cât poftiţi. Nu-i pasiunea vieţii mele reunificarea dreptei. Eu am plecat, pa.

TRAIAN BĂSESCU: Vezi să nu dărâmi scaunul.

PONTA: N-am eu treabă cu niciun scaun. Dumneavoastră vedeţi să nu vi se dărâme.

TRAIAN BĂSESCU: Eu am serviciile să aibe grijă de scaunul meu. Tu n-ai decât un service.

PONTA: Service? Ce service?

TRAIAN BĂSESCU: Adică nu-l mai ai nici pe ăla. Mă refeream la ăla de la CFR Marfă. (Râde cu poftă.) Bine… ăăă…

PONTA: Ponta.

TRAIAN BĂSESCU: Bine, Ponta. Mai vorbim. Când o să fiu eu prim-ministru.

PONTA: Zău? Asta-i o ştire.

TRAIAN BĂSESCU: Ia-o cum vrei. Mă scuzi că nu te conduc până la maşină. Dar n-am timp. Crede-mă: NU AM.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

