Dialoguri presupuse (7)


Cum a stat Vladimir Putin de vorbă cu Victor Ponta

Vladimir Putin şi Victor Ponta stau la o măsuţă, afară, într-un restaurant din Centrul vechi al Bucureştiului.

Putin-Ponta

PUTIN (se uită într-un ziar pe care îl ţine în mână): Ce zâmbet văd la tine, Ponta, când apari în poză cu Djo Baiden!

PONTA: Ce zâmbet, Tova… Domnule Preşedinte?

PUTIN: Aşa, deschis. Parcă niciodată nu te-am mai văzut zâmbind aşa deschis.

PONTA: Da’ zâmbetul lu’ Băsescu l-aţi văzut?

PUTIN: Lasă-l pe Băsescu. El are altă Axă, tî ved’ znaieş.

PONTA: Nu-i pe axa care trebuie, Domnule Preşedinte.

PUTIN: Mie-mi spui!

PONTA: Dacă eram eu preşedinte…

PUTIN: Nu-i nimic, Ponta. Puţină răbdare. O să facem lucruri mari, mî s taboi. Dacă fiecare din noi o să facă ce-i dictează conştiinţa. Din păcate, începutul nu ieste tocmai bun.

PONTA: Nu?

PUTIN: Ia uite ce scrie aici. (Îi arată ziarul.)

PONTA: Ce, am spus ceva ce nu trebuia să spun?

PUTIN: Citez. „România a trăit secole având un vecin atât de mare şi agresiv ca Rusia, apoi Uniunea Sovietică, acum noua Rusie, care foloseşte, mai mult sau mai puţin, aceleaşi metode ca în trecut.”… Din cine crezi că citez?

PONTA: Am o rugăminte, Domnule Preşedinte. Tăiaţi de acolo cuvântul „agresiv” şi înlocuiţi-l cu „puternic”. În fond nici nu e mare deosebire. Ce vedeţi că rămâne? Tot ce rămâne e absolut în regulă, Domnule Preşedinte. Am avut şi avem în continuare un vecin mare şi puternic, la Răsărit. Ce vedeţi rău în asta?… Că foloseşte aceleaşi metode ca şi în trecut? Dar n-a spus nimeni că metodele folosite în trecut au fost neapărat rele!

PUTIN: Hm… Ascultă mai departe. „Când vine vorba de analizat mişcările preşedintelui, ar trebui să fim mereu foarte atenţi şi să ne aşteptam la ce-i mai rău.”

PONTA: Păi da! Evident că nu te poţi aştepta la nimic bun de la preşedintele Băsescu!

PUTIN: Băsescu? Sau…?

PONTA: Băsescu, Domnule Preşedinte! Absolut!

PUTIN: „Anexarea ilegală a Crimeei ar putea fi un fapt consumat, dar nu trebuie să acceptam pur şi simplu…”

PONTA: La câte rele a făcut… Începând de la tăierea salariilor şi a pensiilor şi terminând cu moşia de la Nana, nu m-aş mira să anexeze într-o bună zi şi Crimeea!

PUTIN: Toată lumea ştie că în Crimeea a avut loc un referendum şi că poporul singur a decis.

PONTA: Tocmai!… Degeaba vă uitaţi cu reproş la mine, Tova… Domnule Preşedinte! Spuneţi-mi dacă m-aţi mai auzit pe mine altă dată pomenind măcar cuvântul agresiune! Chiar şi cuvântul Rusia l-am evitat, cred că sunteţi conştient de asta! Dar de data asta ce puteam să fac? I-aţi văzut pe Joe Biden şi pe Băsescu la Cotroceni… Ştiţi, Cotroceni e palatul unde îşi desfăşoară activitatea preşedintele României…

PUTIN: Ponta, tu crezi că eu îs picat din lună? N-ai auzit tu oare de Federal’naia Slujba Bezopasnosti?
Joe Biden - Ponta

PONTA: Vă rog să mă scuzaţi, Domnule Preşedinte. Nu mă îndoiesc că ştiţi. N-am nici cea mai mică îndoială… Şi, ca să-mi duc ideea la capăt, dacă îmi permiteţi… Joe Biden şi Băsescu gângureau azi-dimineaţă la Palatul Cotroceni ca doi porumbei, Domnule Preşedinte. Ce puteam să fac? Să las poporul român să creadă că Statele Unite sprijină regimul Băsescu? A trebuit să ies şi eu cu ceva să-i fie vicepreşedintelui pe plac, nu? A fost prima dată când am vorbit de agresiunea Rusiei. Şi vă promit că e şi ultima.

PUTIN: M-ai dezamăgit, Ponta.

PONTA: Numai eu ştiu ce-i în sufletul meu, Domnule Preşedinte.

PUTIN: Eta nie dastatocino.

PONTA: Poftim?

PUTIN: Nu-i de-ajuns, Ponta.

PONTA: Nu?

PUTIN: Nu. Şi Federal’naia Slujba Bezopasnosti trebuie să ştie.

PONTA: Ei, dacă trebuie… Mi se pare şi normal. Ce, parcă la noi nu-i tot la fel! Tot ce ştie beţivu’ de Băsescu ştie şi SRI-ul, şi tot ce ştie SRI-ul ştie şi beţivu’ de Băsescu.

PUTIN: Dmitri Rogozin nu-i beţiv.

PONTA: Da’ cine a zis că e?

PUTIN: Băsescu a zis! Ce, eşti în cârdăşie cu Băsescu?

PONTA: Doamne fereşte, Domnule Preşedinte! Privirea mea e îndreptată tot timpul către Est! Să nu vă îndoiţi nicio clipă de asta. Chiar şi când dau impresia că… Asta-i politica, Domnule Preşedinte. Noi n-avem mijloacele dumneavoastră!

PUTIN: Da, dar vezi să nu fie prea.

PONTA: Cine?

PUTIN: Privirea spre Est.

PONTA: Cum, „prea”?

PUTIN: Prea spre Est, Ponta. Ştii bine la cine mă refer. Cine a vorbit de „Parteneriat strategic” cu China?

PONTA: A! Păi asta e Axa care trebuie, Domnule Preşedinte! Bucureşti–Moscova–Beijing. Dar bineînţeles că poate oricând să se oprească la Moscova. Dacă o să aveţi amabilitatea să mă primiţi.

PUTIN: O să vedem, o să vedem. Sunt cu ochii pe tine.

PONTA: Ştiu că le ştiţi pe toate, dar îmi permit totuşi să vă reamintesc că la toamnă avem alegeri prezidenţiale.

PUTIN: Toate la momentul potrivit, galubcik. Stai liniştit. Toate la momentul potrivit.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

