Dialoguri presupuse (9)


Cum a stat Putin de vorbă cu Ponta a doua (şi ultima) oară

PUTIN: Ai-ai-ai! cum m-ai dezamăgit, Vitea, galubcik!Putin-Ponta

PONTA: Recunosc, tovarăşe preşedinte, am pierdut alegerile. Asta e! Aşa s-a-ntâmplat.

PUTIN: Ai pierdut alegerile?… He-he! Nu la asta mă refer, Vitea, ştii tu prea bine la ce mă refer.

PONTA: Nu ştiu la ce vă referiţi, tovarăşe preşedinte, jur că nu ştiu. N-nu, nu… Nici nu-mi trece prin cap.

PUTIN: Ei, nu ştii! Te faci numa’ că nu ştii. M-ai trădat, Vitea. Asta ai făcut. M-ai trădat. Şi acuma faci pe prostu’.

PONTA: Eu?! Eu v-am trădat pe dumneavoastră? N-am putut să fac mai mult! Asta, da, recunosc. Aţi văzut şi dumneavoastră, le-am promis câte-n lună şi-n stele, salarii, prime, indemnizaţii, m-am dat bine cu capii bisericii ortodoxe — pravoslavnice, ca şi la dumneavoastră, numai că noi nu-i zicem aşa. Am trimis bileţele la pensionari că Iohannis vrea să le taie din pensie, i-am aruncat în curtea partidului un sac cu găini…

PUTIN: Sac cu găini… Stîdna, Vitea dragă, stîdna!

PONTA: Poftim?

PUTIN: Ruşine, Vitea! Asta spun. Te-ai înţeles cu faşîst.

PONTA: Eu m-am înţeles cu Iohannis? Păi eu nu m-am înţeles nici cu Băsescu, tovarăşe preşedinte! Cum era să mă-nţeleg cu Iohannis?

PUTIN: Asta ai făcut, Vitea, galubcik. Tare m-ai dezamăgit. Te-ai prefăcut că te baţi cu el cinstit, ca între doi mujcina, ca între bărbaţi, şi na samom dele te-ai înţeles cu el. În realitate te-ai înţeles cu el!… Taci! Nu vreau s-aud nicio vorbă! Să ştii că eu mă înfurii rar, da’ şi când mă-nfurii! Am centura neagră, ai uitat? Să nu-mi spui mie că ai făcut de capul tău ce-ai făcut! Te-a sfătuit el, faşîst! Nu, că sunt înfuriat, Vitea! Da, sunt înfuriat rău de tot! Păi dacă nu le-ai dat secţii de votare acolo, v Parije, v Londăne, v Tarino, v Berline, nu le-ai dat cabine de vot, nu le-ai dat ştampile, câtă minte trebuie să ai ca să nu-ţi dai seama că românii voştri din străinătate or să se-nfurie şi-or să voteze cu Friţ al vostru, cu faşîst! Mm? Ce cap, ia spune!

PONTA: Klaus.

PUTIN: Poftim?

PONTA: Klaus îl cheamă, nu Fritz.

PUTIN: Klaus, Friţ, dlia menia eta vsioravno, mie mi-e totuna, pricepi? Ei toţi faşîstî. Şi tu ai avut înţelegere cu faşîst!

PONTA: N-am avut nicio înţelegere, tovarăşe preşedinte.

PUTIN: Da’ cine a avut? Ministrul ăla al tău de externe? Cine a avut ideea aia cretină? Carlaţian?

PONTA: Nu, nu mai e Corlăţean ministru.

PUTIN: Nu mai e Carlaţian? Da’ cine e, Meleşcan?

PONTA: Nu mai e nici Meleşcanu.

PUTIN: Nici el nu mai e? Da’ cine atunci? Motoc?

PONTA: Nu mai e nici Motoc. Da’ văd că sunteţi bine informat! E Aurescu.

PUTIN: Ăsta e partenerul tău de raliu?

PONTA: Nu, partenerul meu de raliu e Aur. Titi Aur. Da’ să ştiţi că la raliuri particip numai în timpul meu liber. Şi numai pe banii noştri.

PUTIN: Mă rog, e treaba voastră. La mine asta nu-i aşa de însemnat… Bine ai făcut că l-ai pus pe Aur. El le-a luat ucrainenilor platoul continental, eu le-am luat Crimeea, ha! Tot din Marea Neagră! Nu, eta haraşo… Dar între tururi Carlaţian a fost, să nu-mi spui că n-a fost el. Un dobitoc! Ori tu, ori el v-aţi înţeles cu Friţ să nu înfiinţaţi secţii de votare şi să-i înfuriaţi pe români.

PONTA: Klaus.

PUTIN: Poftim?

PONTA: Klaus îl cheamă, v-am spus. Nu Fritz.

PUTIN: Iar eu ţi-am spus: pentru mine tot un drac! Şi ce e Carlaţian ăsta, armean?

PONTA: Nu, tovarăşe preşedinte. Varujan e armean. Corlăţean e ardelean get-beget.

PUTIN: Aha! Păi sigur, asta era, galubcilk! Ardelean. La fel ca şi faşîst. Sigur că s-au înţeles între ei ca Friţ să câştige alegerile! Se putea altfel!

PONTA: Am făcut greşeli, tovarăşe preşedinte, recunosc.

PUTIN: Greşeli!… Da’ în Dubai ce-ai căutat? Mm?

PONTA: M-am dus să-mi revin după eşec, tovarăşe preşedinte. Dar n-am cheltuit nimic din banii guvernului, să ştiţi. Am fost cu Ghiţă.

PUTIN: Ia panimaniu, Vitea. Ai fost cu Ghiţa, de ce nu? Dar în Dubai, Vitea, în Dubai? Trebuia să veniţi amândoi la serai, Vitea, nu în Dubai!

PONTA: Unde aţi spus?

PUTIN: În serai, la tavarişci Nazarbaiev. Păi el te primea ca-n sânu’ la Avram, Vitea, ştii foarte bine. Dubai numa’ în aparenţă e mai luxos. Ce are tavarişci Nazarbaiev la el la palat n-ai să găseşti în Dubai, galubcik. On tebia liubit. Te iubeşte, tî jă znaieş, ştii foarte bine. După cadoul pe care l-ai făcut lui Kazmunaigaz. Patru sute de milioane dollarov! Eta cadou, nu glumă!

PONTA: Da, dar le-am pus condiţia să investească la noi un miliard.

PUTIN: Un miliard! Tî naiv ili durak? … Bine, lasă, hai să… cum asta la voi ziceţi? Baltă? Hai să lăsăm baltă?

PONTA: Da, aşa se zice. Hai s-o lăsăm baltă.

PUTIN: Nu, ladno. De acord, o lăsăm baltă. Da’ ce facem mai departe?

PONTA: Cum adică ce facem mai departe?

PUTIN: Tu, Vitea, ai nevoie de azil politic.

PONTA: Eu, azil politic! Nici nu mă gândesc! Eu lupt până la capăt!

PUTIN: Care capăt, Vitea? Capătul e ocen nedaleko! E foarte aproape capătu’, galubcik. Trebui să vii la noi la Maskva.

PONTA: La Moscova? Eu?

PUTIN: Dar unde? Preferi la Beijing?

PONTA: Dacă vin la dumneavoastră, vin numai în plimbare.

PUTIN: Plimbare? Hm, da, putem să-i spunem şi aşa, de ce nu? O plimbare mai lungă, tak skazati. Ca să spunem aşa. Un lucru e bine să ştii, Vitea… Şi nu-i nicio jignire în asta, dacă aşa ai crezut. N-am spus skatina, am spus Vitea. Fiindcă aşa spunem noi la Victor: Vitea. Să nu înţelegi greşit… Aşa că e bine să ştii, galubcik, noi îi iubim tare mult pe prietenii noştri. Cine a lucrat pentru FSB, nu mai pleacă aşa, de capul lui.

PONTA: FSB?

PUTIN: Ştii foarte bine. Federalinaia Slujba Bezapasnasti. Sunt sigur că ţi-a explicat prietenul tău Gheorghi Maior. Dacă nu, cere-i să-ţi explice. Repede până nu-l schimbă Friţ al vostru, faşîst… Cu alte cuvinte, daragoi moi, dragul meu, te aşteptăm… Nu, davai! Capul sus, Vitea. Poate, cândva, cine ştie… Ţi-aduci aminte ce lozinci pusese Ceauşescu al vostru prin toate pieţele din Buharest, în ’89?

PONTA: Nu, că eram mic pe-atunci.

PUTIN: Comunismul, viitorul luminos al omenirii! Frumos, nu? Mne oceni nravitsea. Îmi place tare mult. Aşteptăm vremurile bune. Aşteptăm, da’ nu stăm degeaba. Ladno?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

