ENGIE somează cu sistarea livrării gazelor


„Generos” în somaţii, ENGIE!

De ce credeţi că am primit „somaţie sistare a furnizării de gaze”? Am restanţe? Am întârziat cu plăţile? Da. Cu 1 (una) zi.

Data scadentă la ultima factură, gaze şi electricitate, era 17.01.2019. Am achitat-o pe 18.01! Şi gata, m-am şi trezit cu o somaţie. Altminteri, în toată corespondenţa de până acum cu ENGIE, m-au gratulat cu titlul pompos de partener. Acum îşi somează partenerul.
Sigur, între data plăţii prin home banking şi data înregistrării plăţii în scriptele furnizoului poate interveni o întârziere de o zi sau două. Culmea e că în înseşi evidenţele ENGIE, aşa cum rezultă din contul „partenerului” (adică al meu), rezultă inexplicabile inadvertenţe.
Iată, în „istoricul facturilor”, factura de 53,85 lei pentru consumul de electricitate apare ca neplătită. În „istoricul plăţilor”, aceeaşi factură apare achitată. Factura de 192,43 lei, pentru gaze, apare ca fiind achitată în ambele evidenţe. Şi totuşi aceeaşi plată apare ca fiind restanţă pe ultima factură trimisă.


Rezumând, pentru un decalaj de două-trei zile, să zicem, ENGIE îşi ameninţă „partenerul” că îi închide gazele? Asta, în condiţiile în care clientului îi este acordată o perioadă de graţie de 30 de zile, când poate plăti fără majorări. Aşadar, de ce somaţie şi nu o simplă atenţionare? De ce nu un îndemn amical? Dacă tot suntem parteneri și ne dorim să păstrăm „parteneriatul”.

Somaţiile stresează, nu ştiaţi? La fel ca şi guvernarea PSD

Am trimis „partenerului” ENGIE (nimeni altul decât Gaz de France Suez autrement coiffé) mesajul de mai jos:

„Aşadar, îmi trimiteţi o somaţie! Deşi sunt un plătitor corect, fără nicio restanţă.
Mă uit în istoricul facturilor din contul meu.
Factura nr. 70100239635 (electricitate), în valoare de 53,85 lei, a fost achitată pe 18.01 prin Internet Banking, banca Transilvania, deci cu doar 1 zi întârziere (faţă de perioada de graţie de 30 zile); şi asta fiindcă am avut un blocaj la plăţi prin „home banking” la banca ING — drept care, am activat urgent „internet banking” la BT. Dar în „somaţia” voastră apare ca neachitată. Factura nr. 70100239635 (electricitate), în valoare de 8,6 lei nu ştiu ce reprezintă — iau pentru prima oară cunoştinţă de ea; oricum, văd că are termen 20.02. Iar factura cu nr. 11407937363 (gaze), abia venită, în valoare de 318 lei, are şi ea termen 20.02.
Şi în condiţiile astea, îmi trimiteţi somaţie!
Bun, să vă spun ceva. La energie electrică, mă taxaţi cu 0,41333 lei per kWh energie activă, în timp ce la Enel, la un alt loc de consum pe care îl am, la Bucureşti, acelaşi kWh îl plătesc cu 0,187 lei. La gaze încă n-am făcut o comparaţie cu alţi furnizori. Dar dacă asta îi oferiţi şi aşa vă purtaţi cu acela pe care, în mod ipocrit îl numiţi „partener”, vă anunţ că deja am început demersurile pentru schimbarea furnizorului. La ambele, atât gaze, cât şi electricitate.”

Noroc că prin grija Conducerii de Partid şi de Stat, avem astăzi posibilitatea să ne alegem furnizorul de energie. Promit să fiu mai atent cu următorul furnizor, căruia îi voi studia cu atenţie oferta — cu mai multă atenţie decât am examinat-o atunci când, grăbit să scap de furnizorul anterior, am ales „partenerul” ENGIE; şi n-am observat cu cât e mai mare tariful acestuia pentru electricitate decât tariful altor furnizori, mai puţin… parteneri.

Reclame
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: